هیئت تجاری سنگال

باشگاه تجار ایران و قاره آفریقا میزبان هیئت تجاری بلندپایه سنگالی

باشگاه تجار ایران و قاره آفریقا میزبان هیئت تجاری بلندپایه سنگالی

باشگاه تجار ایران و قاره آفریقا بعنوان بازوی اجرایی هلدینگ بین المللی الفجر در اسفندماه 1401 میزبان هیئت تجاری بلندپایه سنگالی بود. اعضای این هیئت که جزو بازرگانان تراز اول سنگال در حوزه­های مختلف به­شمار می­رفتند به ریاست جناب آقای شیخ سیسه، مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور محترم سنگال و همچنین رئیس اتحادیه تجار سنگال در تهران حضور یافتند. در طول اقامت ده روزه­ی این هیئت تجاری در ایران، اعضای آن توانستند با برنامه­ریزی­های باشگاه تجار ایران و آفریقا بازدیدها و جلساتی با شرکت­ها و کارخانه­ جاتی که دارای توان و ظرفیت تامین کالا و خدمات مورد نیاز کشور سنگال هستند را داشته باشند.

کشور سنگال که به نام دروازه­ای برای ورود به بازارهای غرب آفریقا شهرت یافته است به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک و همچنین ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی حاکم بر کشور، بازار هدف بسیاری از بازرگانانی است که علاقه­ مند به فعالیت و تجارت با کشورهای قاره آفریقا هستند. چرا که سنگال نه تنها یک بازار 17 میلیونی در خود دارد بلکه به دلایل مذکور محلی برای صادرات مجدد به همه کشورهای غرب آفریقا به شمار می­رود.

سنگال بازار وسیعی در حوزه مواد غذایی دارد که بعنوان مثال می­توان از واردات 150 میلیون یورویی شیرخشک صنعتی در سال 2022 به این کشور یاد کرد، بعلاوه به دلیل وجود سیاست­های ملی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر داکار؛ پایتخت کشور سنگال و سپس نوسازی ناوگان حمل و نقل کل کشور در یک بازه زمانی ده ساله، فرصت خوبی برای ارائه خودروهای ایرانی دراختیار شرکت­های تولید کننده­ خودرو قرار می­دهد. از منظری دیگر به دلیل وجود ظرفیت­های سرزمینی و معادن بسیارزیاد در این کشور که 90 درصد آنها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است، مقصد خوبی برای ارائه خدمات فنی-مهندسی به شمار می­رود.

لذا این هیئت تجاری برحسب نیازهای مورد نیاز کشور خود از واحدهای صنعتی و مهندسی با ظرفیت لازم بازدید به عمل آوردند. گروه صنعتی زر، شرکت­های بهنوش ایران، پگاه و شیرین عسل از جمله مقاصد بازدید این هیئت تجاری در حوزه مواد غذایی بود و بعد از آن در حوزه تامین خودرو جلسات و بازدیدهایی از کارخانه سایپا و ایران­خودرو برای انجام مذاکرات لازم  صورت گرفت. بعلاوه در حوزه تامین خدمات صنعتی و پروژه­های کلان مهندسی نیز با مدیران شرکت های آسفالت­ طوس و MMTE  جلساتی شکل گرفت که منجر به آشنایی و استقبال اعضای این هیئت تجاری از ظرفیت­های گسترده­ی جمهوری اسلامی ایران شد.

بازدید از کارخانه­جات تولید بسته بندی مواد غذایی، مصالح ساختمانی، دوربین­های مدار بسته و کفپوش نیز در برنامه­ی ده روزه­ای که توسط باشگاه تجار ایران و آفریقا برای این هیئت بلندپایه سنگالی ترتیب داده شده بود به چشم می­خورد. هلدینگ بین­ المللی الفجر با هدف توسعه و گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و کشورهای قاره آفریقا آمادگی خود را برای ارائه خدمات بازرگانی و تکمیل زنجیره تامین در هر دو مقصد برای کمک به تجار ایرانی و آفریقایی اعلام می­دارد.

ما در مجموعه الفجر امیدواریم که حضور این هیئت تجاری سنگالی نقطه عطفی را در روابط بین دو کشور رقم بین دو کشور رقم بزند.

جستجو

آخرین مطالب

دسته ها

آخرین اخبار

Call Now Button